nanoukmunsterman.reismee.nl

Eerste maand

Good evening,

Het is op het moment dat ik dit aan het typen ben ongeveer 9 uur s'avonds. En het is ongeveer een maand sinds ik vertrokken ben. Om pietje precies te zijn 33 dagen geleden. Woensdag 24 Augustus vertrok ik, samen met 7 andere Nederlanders en onze begeleider, naar New York. We vlogen van Schiphol naar Newark, de reis duurde ongeveer 8 lange uurtjes, maar verliep soepeltjes. Om half 12 landde we in Newark en vertrokken naar ons hotel, Double Tree Hilton Hotel. Die middag zijn we naar de mall geweest, waar we lunch hebben gegeten en een beetje in winkels hebben gekeken. Om niet te vergeten ongemakkelijke situaties in winkels veroorzaken. We hadden pizza in het hotel en sliepen redelijk vroeg omdat we de volgende dag rond half 9 NYC in zouden gaan. Donderdag 25 Augustus hebben we door Central Park gelopen, een bustour door NYC gehad, en Rockefeller Center, St. Partick's Cathedral, NYC Public Library en de Empire State building gezien. Daarna hadden we een picknic lunch in Madison Square Park. We hebben daarna Soho en China Town gezien. We hebben nog tijd gehad om bij Canal street te shoppen. We zijn daarna over de Brooklyn Bridge gelopen, en dinner gegeten bij een Hard Rock Cafe. Daarna zijn we on Top of the Rock geweest en hebben NYC vanboven in het donker gezien.(adembenemend) De volgende dag, en meteen de laatste dag zijn we bij het 9/11 Memorial geweest(ook adembenemd). Daarna vertrokken we met de bus naar South Street Seaport geweest en zijn daar met de Seaport Statue of Liberty Express geweest, om vanuit het water wat hoogtepunten van NYC te bekijken(het Statue of Liberty natuurlijk) Daarna zijn we heerlijk naar Coney Island geweest, waar ik even heerlijk in het verkoelende water heb genoten, aangezien het in de paar daagjes dat we daar waren stikwarm was. Dus een heerlijke dag om een duik te nemen. We bij een pizzaria voor de tweede keer pizza gegeten. Whoehoe voor pizza. Eerlijk, NYC is een maand geleden en we hebben zoveel gezien dat ik niet eens alles precies kan herinneren, vooral de namen. Maar NYC was geweldig om te zien en het was vermoeiend en het compleet waard, maar NYC is maar een klein deel van mijn hele jaar en niet mijn eindbestemming. Dus zaterdag mochten we super vroeg opstaan, om allemaal optijd onze vluchten te pakken. ik had het geluk dat ik samen met 2 andere Nederlanders naar Denver te kunnen vliegen. Wat natuurlijk weer een lekkere 4 uurtjes in het vliegtuig was, wat een feest. Vanuit Denver had ik nog 3 heerlijke uurtjes vol spanning in een mini vliegtuigje naar Eugene. Waar ik om rond 1 uur 's middags met super weer aankwam. Gosh, ik was me toch een potje zenuwachtig opeens.

In het ritme komen kost natuurlijk tijd, en wat nog meer tijd kost. Is zorgen dat je een rooster krijgt en klaar bent om de week erop met school te beginnen. Na mijn veel te lange vakantie was school wel echt waar ik behoefte aan had (proef de sarcasme) Grapsken, school is te doen aangezien we maar 4 lessen per dag hebben, en ik zo gelukkig ben om het eerste uur vrij te hebben.(lucky me!) Wat hebben we allemaal gedaan? Ik vergeet waarschijnlijk een boel en het is niet echt chronologisch, maar hier komt het. We hebben het beste gebak van de stad geproeft bij Sweet Life, maar we hebben ook zelf gebak gemaakt. We hebben samen met Rihab en haar gastgezin een appeltaart en appelmoes gemaakt van de appel die we zelf hebben geplukt. Om eerlijk te zijn, ik heb niet echt veel appels geplukt

Sealed
. Maar ik heb natuurlijk goed geholpen met het eten van de taart en de appelmoes. We hebben daar ook onze eerste zelf in elkaar gebouwde hamburger sinds we in the States zijn gegeten. Ik heb een ander weekend samen met Maria en Rihab geshopped, en natuurlijk weer te veel geld uitgegeven. Ik heb samen met Cecelia voordat school begon een mega zoektocht gedaan na de perfecte fiets voor deze echte Nederlander. Dus nu spendeer ik mijn tijd fietsend na school en op de fiets routes. En nu denk je natuurlijk, wauw fietsen kun je thuis ook, maar de fietsroutes hier lopen langs de rivier. En het is echt een super mooie plek om te fietsen, en langs de rozentuin is natuurlijk ook mooi. We hebben een orientatie dag gehad en gegeten bij Burgerville. Burgerville is zo veel beter dan de Mac, geloof me. De orientatie was gezellig, het is leuk om andere tijd met andere exchange studenten door te brengen. Wat we op school ook een beetje doen, aangezien en Alice uit Italy komt, en we 8 exchange studenten op Sheldon hebben. De school is over het allemaal een volle maar gezellige school, er lopen veel gezellige en enthousiaste mensen rond. De school is toch wel een beetje anders dan thuis, want ze zijn hier redelijk trots op hun school en de sportteams. Dus wij staan bekent als the Fighting Irish met onze groen en witte kleuren. Wat me na de football games brengt. Ik heb er nu 2 gezien, en wat een gezelligheid om met vriendinnen heen te gaan. De sfeer is super, iedereen is de hele tijd vanalles aan het juichen, er hupsen cheerleaders rond, er is een band, er zijn mensen die dansen. Football games is redelijk belangerijk hier, en ze maken er een groot feest van op de vrijdagavonden. We hebben echt vanalles gezien van Eugene en een beetje van buiten Eugene. Maar er is nog zoveel meer te zien in Eugene dan we al hebben gezien. Afgelopen zondag hebben we een theater voorstelling gezien en zaterdag heb ik samen met Alice een peace jam event meegemaakt. Ik vergeet waarschijnlijk vanalles, maar ik zal op facebook wat fotos gooien met de uitleg erbij zodat er misschien nog meer verhalen komt. alles met alles, de eerste maand is wonderfull geweest, en mogen de komende maanden nog meer moois brengen.

Nanouk

Reacties

Reacties

Jolanda wonnink

Super zeg volgens mij zit je wel op je plek zoals ik dit verhaal lees.
Veel plezier daar en groetjes van ons allemaal

Anita vrieze

Geweldig je verhaal veel gezien en ook al meegemaakt daar.
Zo te horen is het daar ook mooi.
Leuk dat je een fiets hebt gekocht en nu maar km maken haha.
Je zult het daar vast geweldig vinden dan vliegt het jaar voorbij .
Xx anita

Papa en mama

Nanouk fijn om te lezen wat je allemaal al beleefd hebt. De foto's hebben we deels al gezien. Ga je die ook nog op de blog posten?
Geniet ervan meisje deze ervaring neemt niemand je meer af.

Eggelen@upcmail.nl

Hey Nanouk,wat leuk om te lezen wat je allemaal al mee hebt gemaakt.Top!!!Maak er een mooie tijd en geniet volop.Gr Jos Bram en Yvett.Ik hou je blog in de gaten.????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!