nanoukmunsterman.reismee.nl

Thanksgiving en December????????

Hey allemaal,

De laatste blogupdate heb ik op de 20ste geschreven. Dus net voor het holiday seizoen begon. De eerste feestdag: thanksgiving. Wat het grotendeels op draait is de kalkoen. De 24ste waren we bij Lisa (mijn CR) uitgenodigd om thanksgiving te komen vieren. We aten KALKOEN! Het gaat ook wel een beetje om genieten van elkaars gezelschap en dankbaar zijn voor alles wat je hebt. Hoe het gevierd wat is wel verschillend voor elke familie. Het was in ieder geval gezellig en erg lekker. Daarna zijn we vertrokken na Vancouver. Om een paar dagen met Cecelia's familie te kunnen doorbrengen. We hebben bijna iedereen dat weekend ontmoet. Dit weekend zijn we onderandere ook na deze plekken geweest: Macy's Christmas Parade, Portland's Tree Lighting Ceremony, Multnomah Falls en Winter Wonderland. De Christmas Parade, de naam zegt het eigenlijk wel. Het is een optocht met allerlei thema's die met kerst te maken hebben. The Tree Lighting Ceremony is het oplichten van een grote kerstboom. (Varssvelders weten hoe die eruit zien aangezien we altijd een mooie grote boom hebben) Multnomah Falls is een redelijk grote waterval. We zijn naar de top gelopen en hebben de waterval dus van alle kanten gezien. Winter Wonderland is een racebaan omgebouwt met lichtjes overal. De lichtjes werken beelden bijvoorbeeld kerstliedjes uit. Alles bij elkaar was het een druk, maar gezellig weekend.

Als echte Nederlands hebben we natuurlijk ook Sinterklaas. 5 December hebben we s'avonds boerenkool gegeten en de Sint had ook wat cadeautjes voor ons????

Rond deze tijd begonnen we aan een nieuw trimester op school, maar werkte we ook na de kerstvakantie toe. Er vielen meteen al wat dagen weg vanwege ijs. En ja, je krijgt hier vrij als er ijs of sneeuw is, ze zijn er niet zo aan gewend???? Dus de 2 weken na de kerstvakantie toe, krijgen we redelijk wat vrije dagen.

De kerstvakantie begon rond de 13de en we zijn met vriendinnen wezen schaatsen. Soms is een Nederlander zijn best makkelijk, want schaatsen zit nou eenmaal in ons bloed???? Het leverde wel wat blauw plekken op maar het was hilarisch om te zien. De eerste week hebben we ook een sleepover met andere exchange studenten gehad. Het is altijd leuk om de andere weer te zien. 2 dagen daarna hebben we verschillende familieleden bezocht. Ook hebben we Multnomah Falls in sneeuw gezien. De dierentuin was omgebouwd tot een lichtjes paradijs, en ze hadden olifanten. Super schattig! We zijn na Peacock Lane geweest. De hele straat versieren hun huizen uitbunding. Met natuurlijk ook de populaire thema's: Star Wars (mega hype gaande) en de Grinch.

Kerstavond zijn we na 2 kerkdiensten geweest. Kerstochtend hebben we van een lekker ontbijtje genoten en de kerstman had ook nu cadeautjes voor ons. In de avond hebben we genoten van een kerst diner.

De dag erna zijn we na de bergen gegaan en hebben we gesnowtubed.Met een opblaasband van de berg af. Natuurlijk hebben we ook een liggende sneeuwpop gebouwd.

De laatste feestdag was oud en nieuw. Maria en ik hebben door downtown gezworven, en lekker uit eten geweest. We hebben het nieuwe jaar op tv gevolgd. Ik probeerde vuurwerk te zien, maar daar zijn ze hier niet zo'n fan van. Dus moet ik maar even tot de 4de van Juli wachten.

Afgelopen woensdag zou ik weer moeten beginnen met school, maar wij hebben hier SNEEUW!! Dus dit is al de 2de vrije dag na de vakantie. Met alle vrije dagen rond de kerstvakantie heb ik nu al 3 weken vrij???? Dus 2017 is al goed begonnen! Hopelijk heeft iedereen mooie feestdagen gehad en brengt 2017 nog veel meer moois?? Ik kan hier nog goede 6 maanden genieten.

Oma varsseveld

Wat een leuke verhalen nanouk wat heb jij al veel gezien en hoe jij je verhaalverteld dat ben jij haha Gr oma